Ovo su namirnice koje će ojačati vaš imunitet

Ovo su namirnice koje će ojačati vaš imunitet

 Hranjivi nutrijenti, osim što grade naše telo, imaju ogroman uticaj i na naš imuni sistem. Možda to nije jasno na prvu, ali ono što se događa u vašem digestivnom sistemu igra veliku ulogu u tome koliko ste se sposobni da se borite protiv mikroba koji prouzrokuju bolesna stanja. Ono što jedete ili uopšte ne jedete, može imati veliki uticaj na brzinu oporavka od prehlade ili gripa, kao i na to hoćete li “uhvatiti” sledeći patogeni mikrob koji vreba u vazduhu tokom ovih hladnijih meseci.

Imunom sistemu je potrebno puno hranjivih sastojaka iz naše hrane, pa ako je vaša ishrana nutritivno loša ili količinski nedovoljna, češće ćete se razboljevati. Uz sve navedeno, jedete i apsorbujete manje nutrijenata tokom bolesti - apetit nam je neminovno smanjen tokom borbe sa patogenim mikrobima.

Probavni sistem je sedište našeg štaba za borbu protiv infekcije. Hemijska jedinjenja u probavnom traktu se bore protiv bakterija, virusa i gljivica. U probavnom sistemu nalazi se preko 70% nosioca našeg imuniteta, počevši od usne duplje. Pljuvačka sadrži snažna antimikrobna jedinjenja koja pružaju prvu liniju obrane našeg organizma. Hlorovodonična kiselina u našem želucu razgrađuje većinu patogenih mikroba pre nego što oni mogu dospeti u creva. Proteini i razna hemijska jedinjenja u našem organizmu bore se protiv preostalih štetnih bakterija dok naše dobre bakterije (probiotici) koje nastanjuju naš probavni sistem pružaju pomoć i jaku zaštitu. Namirnice koje sadrže prebiotike (hranu za naše bakterije) i probiotike pomoći će u povećanju broja i zdravlja korisnih bakterija. Ako ste već bolesni, razmislite o suplementaciji u tom smeru kako bi se što ranije oporavili.

Koje namirnice sadrže značajnije količine prebiotika i probiotika?

Dnevno se preporučuje konzumacija 2-3 porcije hrane bogate prebioticima, posebno ako ste bolesni.

Na prvom mestu se nalazi povrće: špargla, beli luk, artičoka i luk. Artičoka uz koren cikorije je prirodna namirnica, najbogatija vlaknima! Osim vlakana u njenom sastavu se nalazi cinarin, jedinjenje koje ima izuzetne benefite za zdravlje jetre i žuči.

Od ostalih prehrambenih namirnica inulin sadrže i ugljenihidrati: ječam, pasulj, ovas, kinoa, raž, pšenica, krompir kao i voće: jabuke, banane, bobičasto voće, citrusi i kivi.

Od izvora masti inulin je prisutan u lanenim i čija semenkama.

Sintetički inulin se može naći u dodacima ishrani. Uz gore navedene prehrambene namirnice, posebno tokom bolesti, preporučuje se uzimanje kapsula koje sadrže prebiotike kako bi dostigli preporučenu dnevnu količinu od 2-4 g dnevno.

Uz prebiotike, koji su hrana našim dobrim bakterijama, možemo konzumirati i same probiotike, bakterijske kulture. Preporuka je 1-2 kapsule dnevno. Probiotici se nalaze u sledećim namirnicama:

  • mlečni proizvodi: jogurt, sir, kefir sa živim i aktivnim kulturama
  • fermentisani proizvodi: kiseli krastavci, kiseli kupus, soja sos, vino
  • dodaci ishrani: uz obroke preporučuje se uzimanje probiotika koji sadrže 3-5 milijardi "živih organizama/zdravih bakterija" (10 milijardi ako ste bolesni)

Čak i najzdravija hrana nas ne može sačuvati baš od svakog patogena, ali ističe se par namirnica koje su efikasnije od ostalih. Hrana koja može ubrzati oporavak, dokazano se uspešno bori protiv mikroba i poboljšava simptome, za oporavak od prehlade i gripa:

MED - antibakterijska i antimikrobna svojstva, efikasno sredstvo za suzbijanje kašlja

PILEĆA SUPA - tečnost, elektroliti i protivupalne hranljive materije koje smanjuju simptome bolesti

ZELENI ČAJ - pomaže nam da se rešimo patogenog napadača iz organizma

BELI LUK - deluje kao antibiotik, može smanjiti jačinu prehlade i drugih infekcija

Među popularnim dodacima ishrani koji mogu značajnije pomoći tokom oporavka od bolesti istakli bi smo: vitamin C, cink, kvercetinbeta glukansteviuekstrakt borovnice i selen.

Bitni faktori za prevenciju bolesti:

  • Izbegavajte preterano ili neredovno vežbanje
  • Izbegavajte prejedanje ili preslab unos nutrijenata
  • Održavajte zdravu telesnu težinu
  • Perite svoje ruke
  • Spavajte dovoljno dugo i držite stres pod kontrolom
  • Jedite nutritivno bogatu hranu
  • Podržite zdravlje vaše crevne mikroflore

 Ukoliko se osećate bolesno konzumirajte puno tečnosti, pazite na odmor i oporavak. Ako ste gladni – jedite, ako niste – nemojte, ali obratite pažnju da unesete gore navedene preporučene namirnice tokom takvih dana sa fokusom na nutrijente koji ojačavaju naš imuni sistem. Suplementirajte vaše prehrambene namirnice  dodacima ishrani koji jačaju imunitet, probioticima i prebioticima.

Pazite na sebe, a vaša creva se brinu za vas.

Vitamin C, cink i selen mogu se naći u našem dodatku ishrani B!TONIC Real Energy. Naš proizvod je stvoren na način da putem jedne kapsule unosite sve krucijalne minerale koji su vam nužni za vraćanje energije i normalno odvijanje fizičkih aktivnosti. Ovaj proizvod je komplet od 10 minerala u kombinaciji sa vitaminom C, čime se osigurava sinergijsko delovanje svake zasebne komponente u kapsuli. Na ovaj način potpomažete da vam se svi sastojci, koji su izolovani isključivo iz prirodnih izvora, apsorbuju u svom najpovoljnijem okruženju.

Takođe, vitamin C, cink i selen nalaze se u specifično dizajniranim proizvodima za zdravlje žena i muškaraca jer bez imuniteta nema zdravlja! Stoga i proizvod LADY i proizvod MAN sadrže ova tri navedena esencijalna makronutrijenta.

  • Tags: bakar, cink, gvožđe, hrom, jod, magnezijum, mangan, molibden, selen, vitamin C
  • Blog

    RSS
    Uloga i važnost vitamina D
    ASTMA I ALERGIJSKE BOLESTI – ULOGA I VAŽNOST VITAMINA D

    ASTMA I ALERGIJSKE BOLESTI – ULOGA I VAŽNOST VITAMINA D   Vitamin D ima dobro poznate učinke na zdravlje pluća...

    Pročitaj više
    Prehrambene navike i raspoloženje
    UTIČU LI PREHRAMBENE NAVIKE NA NAŠE RASPOLOŽENJE I HORMONALNU RAVNOTEŽU? MITOVI I ISTINE O UGLJENIM HIDRATIMA

    UTIČU LI PREHRAMBENE NAVIKE NA NAŠE RASPOLOŽENJE I HORMONALNU RAVNOTEŽU? MITOVI I ISTINE O UGLJENIM HIDRATIMA   Tokom aktuelne pandemije...

    Pročitaj više